matildaass

Alla inlägg under november 2010

Av matilda - 30 november 2010 16:46

Jag är på riktigt dåligt humör, förbannad utan anledning. Och inget att skriva om har jag heller. Dom två i en mix = ett perfekt blogginlägg...


Det var några som frågade om jag kunde lägga ut första delen av "när mörkret faller". Förstår inte varför när man bara kan kolla på hela filmen på youtube, men här är den. Och en bild på min assnygga skjorta!   Den finns på Rut m.fl för 199 kr.





 

Av matilda - 29 november 2010 20:57

En sak vill jag göra tydlig. Jag bryr mig inte ett dugg om statistik. Om jag har 4, eller 400 besökare, bryr jag mig inte det minsta om. Jag bloggar för att det är roligt, inte för att kunna skryta om hur många besökare jag har. Så, då var den saken klar.


Jag köpte en jättefin skjorta idag! Jag blir så glad när jag hittar grejer som jag blir helt kär i. Men nu är jag pank. Det, däreomt, gör mig ledsen.


Nu ska jag berätta något om tjejer. Det är svårt att vara tjej i 12-15 års åldern. Det är så mycket skitsnack! Alla ska försöka skaffa någon slags status. Man ska smöra in sig hos killarna. Men framför allt så blir man sviken. Jag har blivit sviken av mina vänner, min mamma blev sviken av sina vänner, min kusin har blivit sviken av sina vänner, min bästa vän har blivit sviken av sina vänner. Det är alltid någon! Någon som ska vara lite utanför, som inte riktigt får vara med. Jag upplever det här fortfarande, även fast jag förlåtit mina vänner. Det är så mycket drama. Ett tag kändes mitt liv som en jävla såpopera. Men nu har jag kommit fram till att jag inte bryr mig. Inte ett jävla dugg. Snackar någon skit, så skiter jag i det. Skulle någon säga det direkt till mig, så skulle jag börja ta åt mig. Och jag har förstått att jag inte är som alla andra. Vilka "alla andra" är nu då. Men jag är bara glad att jag är som jag är.


Jag är glad att jag är den som tar emot bitchblickar istället för den som bitchblickar. Jag är glad att jag är den som får lyssna på skitsnack istället för att snacka skit. Och framför allt är jag glad att jag vågar säga emot och göra saker annorlunda. 


Jag menar inte att alla är såhär, inte alls. Men du vet om du ska känna dig träffad eller inte

Av matilda - 29 november 2010 08:51

Nu blev ni väl chockade! Jag har varit sjuk hela förra veckan, sen blev det helg, och nu är jag ledig. Jag känner mig så glad att jag tänker lägga ut en bild på mig:


Eller nä, vi spar det. Min första "riktiga bild" där man ser mitt ansikte ska vara lite finare än den jag tog nyss..


Idag så KANSKE jag ska ner på stan med mina små marsipangrisar. Det är mycket KANSKE så fort jag ska bestämma något med mina kompisar. Och alla vill oftast olika.

Säger den ena: Ska vi gå ner på stan?

Säger den andra: Mm..kanske..

Och den tredje: Jag orkar inte


Det är typ alltid så. Det blir aldrig riktigt något bestämt.  Men idag ska vi skärpa oss, eller hur tjejer?

-

Av matilda - 28 november 2010 14:15

Det blev ingen julmarknad, men det blev pepparkakor! Det kunde ha varit värre. Jag har nyss tittat klart på filmen "när mörkret faller". Vilken film! Så hemsk, men ändå så bra! Hela filmen finns på youtube, sök bara på "när mörkret faller del 1" så kommer den upp. Jag rekommenderar den, men den är väldigt hemsk.

Här är trailern:

Så, vad ska jag göra nu?

Av matilda - 28 november 2010 10:11

Min absoluta favorit högtid är nära nu! Så är det ju julmarknad nere på stan. Jag har aldrig varit på någon i hela mitt liv, men någon gång måste bli den första. Ska försöka palla mig ner dit.


Om igår då. Min gudmor som sjöng var grymt duktig. Jag blev jätteimponerad. Hon sjöng med hennes kör och dom sjöng i stämmor och grejer. Låtarna var roliga, dom dansade och höll på! Tjusigt värre, as we say.


Det här blev ett, tråkigt, onödigt och kort inlägg. Hoppas att ni gillade det!


 

Av matilda - 27 november 2010 16:16

Nu bär det av till CuLturen. Sen så blir det inga fler inlägg för jag ska hem till min gudmor & gudfar och äta. Men titta vad jag gjorde idag:


 

Av matilda - 27 november 2010 08:45

Nu har jag precis vaknat lite. Känner mig helt slut. Men det är en sak som är typiskt mig, jag vaknar alltid tidigt på helger, och då är det omöjligt för mig att somn om! Känner någon igen sig? Kan tänka mig det...

Så vad ska jag göra idag? Jo, jag har tänkt försöka få en massa saker gjorda idag, så här kommer en liten lista:


1. Tvätta håret, ett måste!

2. Julpynta. Vi ska se om vi lyckas rota fram alla grejer från vinden idag.

3. Jag har lovat mamma att fixa lunch. Det får bli något enkelt, ägg kanske.

4. Titta på ett Midsummer Murders avsnitt som jag har spelat in.

5. Ikväll så ska min gudmor och hennes kör uppträda på CuLturen. Det ska bli kul och se! Jag ska försöka filma och grejer,, Får se hur det blir.


En grej till, gå INTE till hairdesigns. En frisör som ligger mittemot spicy hot. Dom är grymma på att klippa, det kan man inte säga något om. Men Raida, hon som både äger stälet och är frisör, är VÄLDIGT sträng. Jag satt alltid och var rädd för henne. Och var beredda på att hon säger vad hon tycker. Hon sålde ett schampo till mig som inte alls var bra. Det stog på baksidan "gör att allergi test innan du använder produkten" och "Använd engångshandskar" "förvaras oåtkommligt för barn". 


När mamma ville byta det så blev dom osams. Nåja, jag går gärna till en annan frisör.



Av matilda - 26 november 2010 20:59

Hej hej allihopa! Nu ligger jag och lyssnar på musik, snorar, och tittar på bilderna från Rättvik. Man kan ha det sämre. Min älskade mamma hade köpt hem hostmedicin till mig! Jag blev överlycklig, min hosta har tagit kål på mig. Nu började jag fundera på att sätta på någon bra film. Män som hatar kvinnor? Da vinci koden? Känner för thriller just nu.


Tycker ni att min blogg har för mycket färg? Jag vill att den ska sticka ut från mängden, men bakrunden kanske räcker. Tänker i alla fall inte byta ut den. Det var kärlek vid första ögonkastet. Som om ni bryr er...


Dom här låtarna spelas just nu, musikvideorna är nog lite skumma, men musiken är guldvärd!


 






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards